pLaze Thread owner 2015-Sep-16 18:41
Tja, har nött en stund på era servrar och tycker dom är skitbra.
Saknar dock ett par funktioner, exempelvis att man ska kunna nominera maps.
Ser inte nån speciell anledning varför det inte redan finns? Om det skulle
missbrukas på något sätt så kan ni kanske göra så det är endast är folk med en
viss rank som kan göra det.

Sen tror jag ni tappar många seriösa surfare på att det inte finns saveloc, som
är skitbra om man ska nöta in en ny map. Det kanske dock är svårare att fixa.

Hade gött!
pLaze
Sonk =DD 2015-Sep-19 17:31
Håller helt med pLaze!!

// Sonk
JMF Admin 2015-Sep-19 18:19
Nominate funkar inte p.g.a att oldswedes kör ett annat rtv plugin som visar tiers.
Det går ju att lägga in orginalet så man kan köra rtv och nominate men då kommer INTE tiers visas framför mapnamnen.
Sen är det så att vi ställt in rtv på att inte kunna starta förän efter 10 min tror jag det var eftersom många verkar ha ett j-a ticks att skriva rtv direkt dom ansluter till en server och av nån konstig anledning få med sig alla att göra samma sak.
Sen vad beträffande saveloc vet jag inte vad vi ska få tag på det.
Vet heller inte vilka servrar ni spelat på förr men om det är på ksf så har dom privata plugins som inte går att få tag på eftersom dom inte släpper dom till allmänheten.
Edit:
Hittade det här: kanske är nått.... Pintuz får kolla på det och e.v lägga in det på tier3+ servern 8-) <https://dl.dropboxusercontent.com/u/17419604/TM_saveloc-v2.rar>
eller det här som är uppdaterat i posten längst ner <https://forums.alliedmods.net/showthread.php?t=72072&page=2>
pLaze Thread owner 2015-Sep-19 20:25
Personligen skulle jag hellre kunna nominera maps än att det visar vilken tier... Men det kanske inte andra håller med mig om. *JOKINGLY*

Håller dock med om att man inte ska kunna rtva på en gång, det är nåt jag råkar ut för rätt mycket på tier 3+ servern. Nybörjare kommer in och tycker banan är "tråkig" (aka svår) och vill byta hela tiden.

Gällande saveloc så kan jag som sagt förstå att det kan vara svårt att fixa, har kikat på sånt också. Tänk på att det inte bara är platsen som är viktig utan också vilken fart, rikting osv... Servrar som jag vet har det är ksf, surfheaven, men har även stött på det på en svensk server som heter FDGamers.. den var dock rätt buggad när jag använde den sist. Den där tm_saveloc såg lovande ut iaf! Vore sjukt najs om ni skulle få till det!

Sen undrar jag också om det är svårt att lägga till nya maps? Finns väldigt många roliga banor som ni inte har med.. *JOKINGLY*
JMF Admin 2015-Sep-20 01:15
Nominate eller rtv är för mig samma sak, folk vill att det ska bytas bana helt enkelt. Och jag kan hålla med om att tier före mapnamn kanske inte ska vara så prioriterat för jag märker själv att folk inte tänker på det när end of map vote kommer då det oftast den mappen dom kan eller nån annan föreslagit som blir framröstad. Sen tar det 2 min och rtv börjar strömma in för att mappen är för svår p.g.a att ungar idag inte har nått som helst tålamod med vad dom håller på med =-O

Jo det här med maps är en avdelning för sig, när jag själv höll på med servrarna så fick jag över 270 st surfmappar skickade till mig av en kille som surfade väldigt mycket.
Av dom 270 mapparna fick jag fram c:a 35 mappar som funkade och ligger inne på servern. Resten fungerar inte som dom ska bl.a att man blir teleporterad till ställen man inte ska eller att banan helt enkelt bara tar slut fast den igentligen inte ska göra det.
Vet faktiskt inte hur andra har löst saken. Sen en annan grej det är att sitta och lägga in alla Zoner är ett jäkla jobb tar från 20 min till 3tim per bana om nu mappen fungerar vill säga. (på dom 2 servrar oldswedes har uppe idag ligger 100 mappar samanlagt i mapcykeln).

Så den som seriöst vill hjälpa till att lägga in fler mappar ta kontakt med Pintuz så kanske ni kan lösa saken gemensamt 😉
Users

Ingen är online just nu.