HerrÖSTERBERG Thread owner 2012-Nov-15 16:57
ett förslag på då du plockat ned en server nydligen läste som stod tom, vad sägs om att starta upp en ny!? en med bara pistolmappar på.

typ
de_canal
de_snowcapped
de_poverty
de_church
de_tropicwasteland
de_westcoast
så kan du slänga med den där jävla värdelösa mapen de_candybar så blir kingen nöjd oxå 😉
JMF Admin 2012-Nov-15 18:53
Igentligen finns ingen mer serverplats utan jag gör helt enkelt om den servern som finns till picka server.

Fler förslag på mappar till mapcykeln?
HerrÖSTERBERG Thread owner 2012-Nov-15 22:06
aha, så pass tom. tja kan man göra om alla mappar till endast pistol mappar så finns det väl en hel del trevliga småmappar som passar för det ändamålet 😃
JMF Admin 2012-Nov-15 22:14
Nu är allt restriktat till pistol oavsett map.

Och den här Map Cycle:n ligger inne
de_canal
de_westwood_no_fog
de_snowcapped
de_poverty
de_tropicwasteland
de_westcoast
de_churchtown

Vilka mer vill ni ha?
Myranswe 2012-Nov-15 22:36
Tyckte det var skit kul med bara pistoler även om jag inte träffar.
JMF Admin 2012-Nov-16 08:16
😄
HerrÖSTERBERG Thread owner 2012-Nov-16 17:46
ser bra ut till en början med, hoppas folk kommer in å lirar snart, ska bara ta en dusch sen hoppar jag å ena grabben in iaf 😃
HerrÖSTERBERG Thread owner 2012-Nov-16 21:25
hoppas det här räddar servern, för vill verkligen inte att du lägger ned bull.

ett alternativ, vet inte om det är bättre eller sämre, men det finns många servrar som e väldigt lika enligt min mening, som inriktar sig till mer eller mindre samma målgrupp, samma changer typ, dubbelklicka, 30+, gruvan med flera, coh även denna, dessvärre så verkar dom andra servrarna dra mer folk, så mitt förslag (och det e väl kanske bara för det passar mig 😆) men att totalt ändra inriktnign på servern/servrarna, att få det mer till en "family fun" server, försöka få in mer gamla gubbar med deras smågrabbar å lira å ha trevligt, vet att det är många som har ungar, och jag personligen tycker det e skitkul att lira med mina barn, och spelar gänra mot andras ungar oxå, oavsett hur gamla eller bra dom är!!

men som jag sa, pistol only hoppas jag drar folk. vet att jag å några, nackdelen är ju att det itne har spidits så pass så man måste alltid snacka ihop sig innan för att få in folk, önskemålet voer att det var befolkat med trevliga gubbar och ungar mer eller mindre hela tiden, och självklart några kvinnor oxå, och en å en annan ful finne e väl välkommen oxå ( läs stenco) 😃
JMF Admin 2012-Nov-17 00:09
Låter bra det, ikväll har det varit kul ivarjefall med mycket nytt och roligt folk.
I nuläget känns det som att i varjefall nån eller ett par av servrarna kommer att leva kvar men det återstår att se vilka det blir.
En liten hint till alla som spelar på "minigames" "gg" och dom få som besöker "csgo servern" så kommer dom antagligen läggas ner till nyår.
Css flyttas antagligen över till en annan burk isåfall som drar mindre ström eftersom det är det som kostar mest just nu.
Allt pyntas ju ur egen ficka så dom servrar som inte är intressanta stängs ner helt enkelt.

Om nån är intresserad vad det igntligen kostar att ha 3 datorer som står igång 24/7 så kostar det c:a 500:- per månad och jag känner inte att det är kul att ha igånng alla dessa när det inte finns folk som spelar på dom.
dator1=hemsida, hlstats, s-bans, databas etc
dator2=2st css servrar 1 st minecraft server
dator3=1st css server 1 st csgo server

Men vi vi får se vad som händer och sker som sagt.
HerrÖSTERBERG Thread owner 2012-Nov-24 23:35
ett förslag till e ju att sänka tiden på omgången, då mapparna nu e ganska så små, så kan det kännas ibland att man har lite lång tid på sig, sänka ned till 2 min 1,45 kanske.
JMF Admin 2012-Nov-25 13:40
Rundorna ligger ju på 1.45 redan, har gjort hela tiden.
HerrÖSTERBERG Thread owner 2012-Nov-25 20:02
hhhmm, jag som tycker stenco står o spawn i 4-5 minuter varje runda 😆
HerrÖSTERBERG Thread owner 2012-Dec-01 20:54
va har du gjort för förändringar på servern bull??
JMF Admin 2012-Dec-02 12:07
Jag har försökt att få till det så att när 10 st spelare är inne får man köpa alla vapen.
Alltså upp till 9 spelare bara pistoler, alltalk på.
10 spelare och över alla vapen 1 awp per lag, alltalk av.
Över 14 spelare alla vapen 2 awp per lag, alltalk av.
Ingen reset av pengar eller vapen.
16000:- i start pengar.
Hoppas det funkar nu, för i går Lördag funkade det inte riktigt som jag tänkt.
Säg till om det inte lirar.
JMF Admin 2012-Dec-02 12:09
Om ni nu vill ha det på det viset vill säga, annars sätter jag tillbaka så det är pistoler hela tiden.
HerrÖSTERBERG Thread owner 2012-Dec-03 08:28
tjaa, man kan väl testa, dessavärre kan det råda en del förrvirring upptäckte jag när man helt plötsligt kunde köpa vapen, en del som var inställda på bara psitol blev lite griniga när dom helt plötsligt blev nedskjutna av en awp.
JMF Admin 2012-Dec-03 19:36
Jo men nu annonseras det ju om pistoler eller alla vapen vid varje person som connectar.
Men det återstår att se som sagt.
HerrÖSTERBERG Thread owner 2012-Dec-04 10:32
hur ser mapcyclen ut nu då? ser igne lista nånstans.
HerrÖSTERBERG Thread owner 2012-Dec-04 10:54
<http://gamebanana.com/css/maps/download/40301>

kanske för stor??

saknar en julmap letar som fan efter den.

det finns is på sidan och man ska rädda gilassna i en liten stuga med en jobbig stereo som man kan sätta på och av.
HerrÖSTERBERG Thread owner 2012-Dec-04 10:55
<http://gamebanana.com/css/maps/download/161337>

den har ajg aldrig testat heller.
Users

Ingen är online just nu.