Muerte
Thread owner
2011-Jul-06 22:32
Man står i kö för att komma in, blir en ledig slot, men ändå blir man utkastad.
JMF
Admin
2011-Jul-07 08:34
Hur många spelare är det inne?
Är du den 17:e?
På servern är det 16 slottar till spelare + 1 till recordingen =17 st
Sen har vi i miga reserverade slots.
Så här funkar det:
Dom slottarna ni ser är 17 st men det finns 19 totalt alltså 2 st gömda slottar, dom 2 är kan man säga en buffert så en med reserved slots kan komma in och sen bestämmer pluginnet att den som har högst ping blir kickad.
Är det så att man står i kö och det blir mappbyte så kan ju folk med snabbare utrustning komma in före på servern men efter några sekunder när den med reserved slot som var inne innan mappbyte med sin lite långsammare dator connectar åker ju nån ut helt enkelt.
Har nu märkt att den 17:e slotten där man ser *RECORDING* inte syns längre (måste blivit efter senaste uppdateringen).
Ska kolla lite mer på det när jag kommer hem från jobbet!
Är du den 17:e?
På servern är det 16 slottar till spelare + 1 till recordingen =17 st
Sen har vi i miga reserverade slots.
Så här funkar det:
Dom slottarna ni ser är 17 st men det finns 19 totalt alltså 2 st gömda slottar, dom 2 är kan man säga en buffert så en med reserved slots kan komma in och sen bestämmer pluginnet att den som har högst ping blir kickad.
Är det så att man står i kö och det blir mappbyte så kan ju folk med snabbare utrustning komma in före på servern men efter några sekunder när den med reserved slot som var inne innan mappbyte med sin lite långsammare dator connectar åker ju nån ut helt enkelt.
Har nu märkt att den 17:e slotten där man ser *RECORDING* inte syns längre (måste blivit efter senaste uppdateringen).
Ska kolla lite mer på det när jag kommer hem från jobbet!
Blueberry
2011-Jul-07 09:50
Igår var det många spelare som kom in och åkte ut
Jag har aldrig varit med om det förut.
När det var fullt så var den full.
Jag har aldrig varit med om det förut.
När det var fullt så var den full.
suppe
2011-Jul-07 10:09
problemet nu är att det är 17 slots på servern i browsern, vilket gör att man inte kan köa, om det inte är 17 personer inne. då kan man köa men blir kickad om man kommer in.
Så det skulle va bra om bara 16 platser var synliga
Så det skulle va bra om bara 16 platser var synliga
Muerte
Thread owner
2011-Jul-07 12:00
Precis som suppe skriver 🙂
Nu får man sitta och trycka på "uppdatera" för att sloten ska visa 15 spelare, sen trycka på join
Nu får man sitta och trycka på "uppdatera" för att sloten ska visa 15 spelare, sen trycka på join
JMF
Admin
2011-Jul-07 13:39
Grejen är att inget är ändrat mot förr så det måste vara nått med senaste uppdateringarna som strular till det 🙁
JMF
Admin
2011-Jul-20 02:06
Nu ska vi se om det är löst, jag har stoppat in ett annat plugin som ska sköta slotarna.
Hoppas att det funkar bättre och att man kan stå i kö nu.
Hoppas att det funkar bättre och att man kan stå i kö nu.
JMF
Admin
2011-Jul-21 17:02
Nähäää funkade inte 🙁
Nu har jag suttit halva dan och testat inställningar och för hoppningsvis löst det, nu ska det gå att stå i kö men hoppas på att inte recordingen blir kickad. Återsår att se ikväll om det blir fullt på servern.
Nu har jag suttit halva dan och testat inställningar och för hoppningsvis löst det, nu ska det gå att stå i kö men hoppas på att inte recordingen blir kickad. Återsår att se ikväll om det blir fullt på servern.
e107-user-3
2011-Jul-21 19:10
Attans vad du sliter 🙂 tur att du aldrig ger upp