kejjo
Thread owner
2011-Mar-26 01:43
Helt plötsligt så träffar jag endast Korven, Duellen och bodom (bodom endast när han är i mitt lag) *SRY FOR XXX TK*
Men seriöst?!
Hitboxarna har tagit semester?
Jag hörde talas om en uppdatering?
Till info (kanske kan hjälpa något eller någon)
Jag kör med med netgraph aktiverat, och ser därmed ett värde som kallas "lerp".
Detta har jag fått höra av "bättre vetande"är det som styr hitboxen.
Har man tex. en ping på 30, så bör även detta värde hamna nånstans runt 30.
Jag har haft ett värde på min "lerp" som legat kring 30. (pendlar lite)
Idag stod det på spik 15,2.... *strange* Ändå träffar jag 0 (förrutom ovan nämnda... FÖRLÅT BODOM)
Dessa värden styrs via kommandona:
cl_interp "0"
cl_interpratio "2" (kan pendla lite, testa 1-3)
Härde även att det var fler som upplever problem med hitboxarna...
PS!
BODOM, en frag är en frag... Men sry for TK(arna) än en gång...
Men seriöst?!
Hitboxarna har tagit semester?
Jag hörde talas om en uppdatering?
Till info (kanske kan hjälpa något eller någon)
Jag kör med med netgraph aktiverat, och ser därmed ett värde som kallas "lerp".
Detta har jag fått höra av "bättre vetande"är det som styr hitboxen.
Har man tex. en ping på 30, så bör även detta värde hamna nånstans runt 30.
Jag har haft ett värde på min "lerp" som legat kring 30. (pendlar lite)
Idag stod det på spik 15,2.... *strange* Ändå träffar jag 0 (förrutom ovan nämnda... FÖRLÅT BODOM)
Dessa värden styrs via kommandona:
cl_interp "0"
cl_interpratio "2" (kan pendla lite, testa 1-3)
Härde även att det var fler som upplever problem med hitboxarna...
PS!
BODOM, en frag är en frag... Men sry for TK(arna) än en gång...
The GooN
2011-Mar-26 01:57
min har stått på 15,2 sedan betan pushades ut till alla
JMF
Admin
2011-Mar-26 09:59
Servern har samma inställningar som den alltid haft och om det beror på uppdateringar har jag ingenn aning om eftersom jag inte är någon programerare men ni kan läsa här vad det är för uppdateringar <http://store.steampowered.com/news/?appids=240&appgroupname=Counter-Strike%3A+Source&feed=steam_updates>
Vad lerpen gör eller inte vet jag faktiskt inte har testat med olika värden och märker ingen som helst skillnad (och då har jag testat på ett antal servrar där ute)
Själv kör jag ju med i stort sett en orginal config, har testat andra med men eftersom de flesta sabbar grafiken och inte gör att man träffar bättre så tycker jag personligen att orginal är bättre.
Detta tror jag glöms bort ibland och kan hjälpa så spelet flyter bättre:
defragga spelets cachefiler genom att högerklicka på Counterstrike source i steam välj properties
fliken Local files tryck på Defragment Cache files sen är det bara att vänta, detta kan ta ett tag beroende på hur snabb dator du har.
Vad lerpen gör eller inte vet jag faktiskt inte har testat med olika värden och märker ingen som helst skillnad (och då har jag testat på ett antal servrar där ute)
Själv kör jag ju med i stort sett en orginal config, har testat andra med men eftersom de flesta sabbar grafiken och inte gör att man träffar bättre så tycker jag personligen att orginal är bättre.
Detta tror jag glöms bort ibland och kan hjälpa så spelet flyter bättre:
defragga spelets cachefiler genom att högerklicka på Counterstrike source i steam välj properties
fliken Local files tryck på Defragment Cache files sen är det bara att vänta, detta kan ta ett tag beroende på hur snabb dator du har.
BoDoM
2011-Mar-26 15:26
Team kills gör vi alla ibland och mig gör det ingenting
Bara om det är avsiktligt, men de e jag säker
På att de inta va kejjoî•
Vad gäller sevrarna hörde jag att de bar fler som hade problem. Men jag kunde inte märka någon skilnad. Min lerp låg stadigt på 21 igår. Hopas du får till det.
Bara om det är avsiktligt, men de e jag säker
På att de inta va kejjoî•
Vad gäller sevrarna hörde jag att de bar fler som hade problem. Men jag kunde inte märka någon skilnad. Min lerp låg stadigt på 21 igår. Hopas du får till det.
Goldie
2011-Mar-26 17:58
Har också haft problem med hitboxen, startar då om servern och då bruka det bli normalt igen. Är ju lite osäker på varför det blir så här, inte insatt i det "tekniska" direkt 😛 Men problemet måste ju lösas tyvärr.