Goldie
Thread owner
2009-Nov-25 14:30
Överst på min lista hamnar iaf en vinkyl! !amazed
Kikar lite på olika modeller, viktigt med åtminstone en 40 flarror, hyllor i trä, bra temp nivåer o en som drar max en 1500 kw/h..OCh ett hyggligt pris förstås, inte beredd att spotta ut mer än 3-4000 för det. Jag hittade ett på nätet igår, på tal om HÖGA priser....gick loss på 170 000! !ill
Lagringen kan snart start på allvar!
Kikar lite på olika modeller, viktigt med åtminstone en 40 flarror, hyllor i trä, bra temp nivåer o en som drar max en 1500 kw/h..OCh ett hyggligt pris förstås, inte beredd att spotta ut mer än 3-4000 för det. Jag hittade ett på nätet igår, på tal om HÖGA priser....gick loss på 170 000! !ill
Lagringen kan snart start på allvar!
JMF
Admin
2009-Nov-25 18:13
Inte för jag vet vad det är för skillnad på en "vinkyl" och ett vanligt kylskåp men här är ett par i den prisklassen.
<http://gransbygden.se/produkter.php?p=400>
<http://gransbygden.se/produkter.php?p=398>
<http://gransbygden.se/produkter.php?p=400>
<http://gransbygden.se/produkter.php?p=398>
PEEL
2009-Nov-25 19:29
... max 1500 kWh per år va? Annars blir det ju dyrt :@
För 170 000 kr får man många fina flaskor som kan ligga i massa vanliga kylskåp, men det är ju ack så tråkigt. !lol
Liten dröm för en annan också, att ha vinkällare ser så härligt ut. Hmm får gröpa ur parketten i lgh och lägga flaskor där ha ha ha ha
För 170 000 kr får man många fina flaskor som kan ligga i massa vanliga kylskåp, men det är ju ack så tråkigt. !lol
Liten dröm för en annan också, att ha vinkällare ser så härligt ut. Hmm får gröpa ur parketten i lgh och lägga flaskor där ha ha ha ha
Goldie
Thread owner
2009-Nov-26 22:00
Kikat på den där Candy som du länkade Bull, den finns på mediamarkt nu för 2222kr. Men vill eg ha trähyllor...men rädd att det då blir dyrare.
Och ja, 1500 per år, bonus om det är under det. Sen behöver den ju inte låta som en skördetröska heller 😃
Och ja, 1500 per år, bonus om det är under det. Sen behöver den ju inte låta som en skördetröska heller 😃
JMF
Admin
2009-Nov-26 23:21
Kollade du hovern åxå, den har trähyllor 😉
precis under 4000 tusen!
precis under 4000 tusen!
Dobermann
2009-Nov-27 16:25
Golgie hyllor kan du ju göra själv.
Köp bara någgra fina plankor å såga å betsa dom så har du finfina (ek)hyllor.
Å nej det e inte svårt 😉
Köp bara någgra fina plankor å såga å betsa dom så har du finfina (ek)hyllor.
Å nej det e inte svårt 😉
e107-user-3
2009-Nov-27 16:59
Men är det inte enklare och billigare och dricka upp flaskorna skål
PEEL
2009-Nov-27 17:19
Henrik en eloge´ till dig. Du ser allt så enkelt och funktionellt. !amazed
Goldie... jag hittade en sida via google som hette www.vinlagring.se B) som såg seriös och bra ut. Fanns allt från dyra till billigare kylar...
Goldie... jag hittade en sida via google som hette www.vinlagring.se B) som såg seriös och bra ut. Fanns allt från dyra till billigare kylar...
Goldie
Thread owner
2009-Nov-27 18:51
Mm, Hoovern e faktiskt inte så dum, ligger bra till i pris med jmf med andra i samma storlek. 58 flarror, det gäller att låta bli att dricka det skål
e107-user-3
2009-Nov-28 16:54
Låta bli o dricka ?! E du helt galen !lol
Goldie
Thread owner
2010-Mar-24 20:17
Så var vinkyl köpt! Blev den där Hoovern som vi pratat om tidigare, riktigt nice pris för det man får! 70 flaskor går in och jag hoppas kunna fylla den 🙂
I skrivande stund har jag bara 8 flaskor på lagring, handlar om franska viner av märket Chateau Neuf Du Pape, ett vin som vinner på lagring en 4-5 år. Dessutom har jag 4 flaskor skumpa som skall lagras, är 2002 så tror nog inte dom behöver ligga så länge 🙂
om 2 v ny Frankrike-trip, då blir det att åka runt o prova lite viner igen. Har ni några tips om vin får ni gärna skriva här!
Sen ett tips: liveit.se har olika upplevelser och en av dom är en vin o ostprovning som bland annat finns i Sthlm. för 995 kr för 2 pers får du prova viner o oilka passande ostar tillsammans i grupp o en sommelier som berättar vad som passar till vad. Sejouren håller på ca 2,5 timme. Gjutet, bra början på en lång kväll i drickandets tecken....😉
I skrivande stund har jag bara 8 flaskor på lagring, handlar om franska viner av märket Chateau Neuf Du Pape, ett vin som vinner på lagring en 4-5 år. Dessutom har jag 4 flaskor skumpa som skall lagras, är 2002 så tror nog inte dom behöver ligga så länge 🙂
om 2 v ny Frankrike-trip, då blir det att åka runt o prova lite viner igen. Har ni några tips om vin får ni gärna skriva här!
Sen ett tips: liveit.se har olika upplevelser och en av dom är en vin o ostprovning som bland annat finns i Sthlm. för 995 kr för 2 pers får du prova viner o oilka passande ostar tillsammans i grupp o en sommelier som berättar vad som passar till vad. Sejouren håller på ca 2,5 timme. Gjutet, bra början på en lång kväll i drickandets tecken....😉