Sancti
Thread owner
2015-Apr-11 13:45
Alltså.
Har ett litet bekymmer.
Sen jag slutade spela cs på stadig basis (I slutet av 2010) så är min riktiga gaming burk förlegad, om vi ska vara snäll mot gamla bettan.
Nu när jag lirar så lirar jag på en laptop i från HP som jag kommer jätte bra överens med när det gäller surf, film och lättare spel så som harpan, backgammon och tetris.
Men när vi kommer till lite mer krävande spel så som csgo, Farming Simulator 2015(Ja, bring the hate boys. I like my farm) osv så är vi inte världens bästa kompisar.
Jag är ingen skönlirare, jag är kass. Men hur som haver! Jag gillar när spel flyter så som floden Rehn(Geografin glömde jag i skolan. Tror flodjäveln heter något sådant).
Men min HP dator har bestämt sig för jävlas med mig och jag ligger på ca: 70 fps när jag lirar. Vilket jag kan ta och acceptera. Det är ändå en rätt kass laptop.
Nu nog med bakgrundsstory om detta.
Jag vill ha en ny burk helt enkelt. Troligtvis så vill jag bygga den ifrån scratch om jag inte hittar ett väldigt bra paket. MEN problemet jag har är inte själva byggandet, utan delarna. Då jag inte brytt mig så mycket om detta sen typ 2005 så har jag fan ingen som helst aning om vad man ska ha för delar.
Så shoot, ge mig förslag.
Målet är väl ändå att få ihop en burk som klarar csgo på rätt bra grafik och sen ändå ligga mellan 200-300 fps. För en skälig peng.
Maxpris för burken får väl landa på mellan 7500-10000. Helst billigare.
**Del två:**
Sen skulle jag väl uppskatta förslag på vettig monitor också.
Samt även ett tangentbord och en vettig mus.
Lurar har jag ett par gröna Razor Kraken som jag är lite småförälskad i.
Så där är jag på det lugna.
Men.. Summa summarum, Delar till en burk, monitor, mus & tangentbord.
Shoot my fellow nerds.
/Coxear / Sancti / Єт Spiriтus Saиcтi (Osäker på vilket av nick som det kommer presenteras som här)
Har ett litet bekymmer.
Sen jag slutade spela cs på stadig basis (I slutet av 2010) så är min riktiga gaming burk förlegad, om vi ska vara snäll mot gamla bettan.
Nu när jag lirar så lirar jag på en laptop i från HP som jag kommer jätte bra överens med när det gäller surf, film och lättare spel så som harpan, backgammon och tetris.
Men när vi kommer till lite mer krävande spel så som csgo, Farming Simulator 2015(Ja, bring the hate boys. I like my farm) osv så är vi inte världens bästa kompisar.
Jag är ingen skönlirare, jag är kass. Men hur som haver! Jag gillar när spel flyter så som floden Rehn(Geografin glömde jag i skolan. Tror flodjäveln heter något sådant).
Men min HP dator har bestämt sig för jävlas med mig och jag ligger på ca: 70 fps när jag lirar. Vilket jag kan ta och acceptera. Det är ändå en rätt kass laptop.
Nu nog med bakgrundsstory om detta.
Jag vill ha en ny burk helt enkelt. Troligtvis så vill jag bygga den ifrån scratch om jag inte hittar ett väldigt bra paket. MEN problemet jag har är inte själva byggandet, utan delarna. Då jag inte brytt mig så mycket om detta sen typ 2005 så har jag fan ingen som helst aning om vad man ska ha för delar.
Så shoot, ge mig förslag.
Målet är väl ändå att få ihop en burk som klarar csgo på rätt bra grafik och sen ändå ligga mellan 200-300 fps. För en skälig peng.
Maxpris för burken får väl landa på mellan 7500-10000. Helst billigare.
**Del två:**
Sen skulle jag väl uppskatta förslag på vettig monitor också.
Samt även ett tangentbord och en vettig mus.
Lurar har jag ett par gröna Razor Kraken som jag är lite småförälskad i.
Så där är jag på det lugna.
Men.. Summa summarum, Delar till en burk, monitor, mus & tangentbord.
Shoot my fellow nerds.
/Coxear / Sancti / Єт Spiriтus Saиcтi (Osäker på vilket av nick som det kommer presenteras som här)
HYPE
2015-Apr-11 14:19
Inb4 nvidia vs amd fangirls (ja, detta tillför något till tråden)
Jag kan nog skicka tips, lite senare! 🙂
//Farmer @ Farming Simulator since 2k4.
Jag kan nog skicka tips, lite senare! 🙂
//Farmer @ Farming Simulator since 2k4.
Sancti
Thread owner
2015-Apr-11 15:42
Skönt att du tänkt göra lite nytta för en gångs skull HYPE.