Vini
Thread owner
2009-Nov-07 12:18
Jag har haft min snöskoter på vinterservice.
Jag fick meddelande från snöskoter service butiken att "Din variator drivrem har olja på den, måste tvättas och byta drivrem." då en annan butik sade att man kan sätta drivrem smörja på den, så att drivrem skulle tåla mera och ha lite bättre grepp. (drivrem får ju inte vara för tight, då äter den upp hela drivremmet). Men ändå att ha en grepp så det är inte hela tiden överkasst.
Och nu är jag inte säker hur jag ska göra. En annan butik säger det får vara drivremsmörja på den när en annan butik säger får inte vara det.
Någon som har erfarenhet av dessa kan förklara åt mig?
Bild av snöskotern: <http://www.berusad.org/img/fotoalbum/14981/871090.jpg>
Tack i förhand!
P.S: På burken står det "Remspray": Minskar förslitning, utmattning, slirning och gnissel. Lämpar sig för remmar tillverkade av läder, textil och gummi. Skaka burken väl före användning. Spraya remspray på remmarnas innerytor när de är i rörelse.
/Viniminen
Jag fick meddelande från snöskoter service butiken att "Din variator drivrem har olja på den, måste tvättas och byta drivrem." då en annan butik sade att man kan sätta drivrem smörja på den, så att drivrem skulle tåla mera och ha lite bättre grepp. (drivrem får ju inte vara för tight, då äter den upp hela drivremmet). Men ändå att ha en grepp så det är inte hela tiden överkasst.
Och nu är jag inte säker hur jag ska göra. En annan butik säger det får vara drivremsmörja på den när en annan butik säger får inte vara det.
Någon som har erfarenhet av dessa kan förklara åt mig?
Bild av snöskotern: <http://www.berusad.org/img/fotoalbum/14981/871090.jpg>
Tack i förhand!
P.S: På burken står det "Remspray": Minskar förslitning, utmattning, slirning och gnissel. Lämpar sig för remmar tillverkade av läder, textil och gummi. Skaka burken väl före användning. Spraya remspray på remmarnas innerytor när de är i rörelse.
/Viniminen
Vini
Thread owner
2009-Nov-07 13:02
Fått lite svar att det får inte finnas på variator remmet. Men får vara på laddningens rem. Så gissar att jag måste ta bort variator rem och rengöra allt där. (på 4 skotrar =P)
Majoriteten åkte till att får inte vara.
Majoriteten åkte till att får inte vara.
JMF
Admin
2009-Nov-07 13:03
Det ska vara torrt och rent ingen smörja eller annat på variatorremmen !
Vini
Thread owner
2009-Nov-07 13:11
Mmm, problemet var att informationen från butiken var lite fel, de hade menat dem andra remmarna. Inte variatorn. Det finns variator rem spray som kostar runt 70 euro, men den används oftast för racing tackvare att remmen kan åka av för ofta.