JMF
Admin
Thread owner
2009-Oct-26 22:32
Varför håller vissa på att byta "nick" hela tiden ??
Varför inte heta samma så folk vet vem man är ??
Försöker ni byta namn på jobbet eller i skolan oxå ??
Har ni nått komplex av nåt slag??
Jag fattar inte varför och jag tror det är många med mig som inte gör det heller !!
Det vore jäkligt kul att få en riktig förklaring av nån som håller på med det, varför han eller hon gör det !!
Av en som är lite äldre och börjar bli riktigt grå och fattar absolut inte det roliga i det .................
Jag fattar inte varför och jag tror det är många med mig som inte gör det heller !!
Det vore jäkligt kul att få en riktig förklaring av nån som håller på med det, varför han eller hon gör det !!
Av en som är lite äldre och börjar bli riktigt grå och fattar absolut inte det roliga i det .................
PEEL
2009-Oct-27 17:17
Det verkar som om...
• ett namnbyte gör kvällen roligare?
• man har ett visst namn för en viss kompiskrets?
• man har en personlighetslyvning?
• man har en information som vi inte andra har om fördelarna?
• man har interna skämt?
Hur som helst så tycker jag också bara att det är drygt och vi borde slappa dom som gör det... HÅRT !grr
• ett namnbyte gör kvällen roligare?
• man har ett visst namn för en viss kompiskrets?
• man har en personlighetslyvning?
• man har en information som vi inte andra har om fördelarna?
• man har interna skämt?
Hur som helst så tycker jag också bara att det är drygt och vi borde slappa dom som gör det... HÅRT !grr
Chrille
2009-Oct-27 17:54
Varför inte införa en regel som säger att man ska ha samma nick ingame som i forumet??
RxS
2009-Oct-27 18:00
Jag har personligen 2 nick jag brukar använda varav ett är mitt "orginal" nick: RxS sen händer det att jag nickar Pansartaxen som kom till genom ett intern skämt och jag är rätt välkänd med det (fråga chrille)
Men kan vara som ovanstämda sagt man spelade en pcw och gjorde det till ett intern skämt med ett vist namn och då har kvar det under några dagar.
Men skulle det komma en regel som säger att man bara får ha ett så får man rätta sig efter det.
finns även en plugin som visar de 3 vanligaste nicken man har använt på servern när man loggar in bara en tanke.
Men kan vara som ovanstämda sagt man spelade en pcw och gjorde det till ett intern skämt med ett vist namn och då har kvar det under några dagar.
Men skulle det komma en regel som säger att man bara får ha ett så får man rätta sig efter det.
finns även en plugin som visar de 3 vanligaste nicken man har använt på servern när man loggar in bara en tanke.
e107-user-3
2009-Oct-27 18:21
Jag tycker att det hör hemma i småskolan att byta nick hela tiden ! larvigt ! löjligt ! barnsligt !
Vini
2009-Nov-03 22:55
- Det finns personer som har ingen riktig nickname, som söker deras rätta nickname.
- Allihopa är inte registrerade på forumet att man kunde ha samma nickname ingame som på forumet.
- Största delen av nickname byten är som PEEL sade.
* * Oftast byter man nick av känslan, hur man känner sig. Tror 95% av tiden nicknames har ingenting att göra med statsen, som många tror.*
- Skulle vilja höra varför man tycker att man använder annan nickname är löjligt osv.? *(Riktig orsak: inte bara "för det är löjligt.")*
- Själv så brukar jag byta nickname, beroende av tema som går mellan komppisar som man spelar med. Eller även av känslan på dagen, hur man känner sig. Om man är inte riktigt "pratkänslig" idag, så kunde man sätta lite sådär nickname som visar lite att man vill inte prata. *Exempel normal namn "Bruno".*
- Själv har också många nicknames som använder ofta: *Viniminen, Nevah, prkl.*
p.s: Detta är bara ett spel. Låt barnen vara barn, vuxna vara barn, gamlingar vara barn, barnen vara vuxna, vuxna vara vuxna, gamlingar vara vuxna, barnen vara gamlingar, vuxna vara gamlingar, gamlingar vara galmingar. *"Om jag gillar inte, så kan inte han/hon/den inte gilla det heller."*
/Vini
- Allihopa är inte registrerade på forumet att man kunde ha samma nickname ingame som på forumet.
- Största delen av nickname byten är som PEEL sade.
* * Oftast byter man nick av känslan, hur man känner sig. Tror 95% av tiden nicknames har ingenting att göra med statsen, som många tror.*
- Skulle vilja höra varför man tycker att man använder annan nickname är löjligt osv.? *(Riktig orsak: inte bara "för det är löjligt.")*
- Själv så brukar jag byta nickname, beroende av tema som går mellan komppisar som man spelar med. Eller även av känslan på dagen, hur man känner sig. Om man är inte riktigt "pratkänslig" idag, så kunde man sätta lite sådär nickname som visar lite att man vill inte prata. *Exempel normal namn "Bruno".*
- Själv har också många nicknames som använder ofta: *Viniminen, Nevah, prkl.*
p.s: Detta är bara ett spel. Låt barnen vara barn, vuxna vara barn, gamlingar vara barn, barnen vara vuxna, vuxna vara vuxna, gamlingar vara vuxna, barnen vara gamlingar, vuxna vara gamlingar, gamlingar vara galmingar. *"Om jag gillar inte, så kan inte han/hon/den inte gilla det heller."*
/Vini
siktet
2009-Nov-03 23:11
Tänkte inte lägga mig i den här diskussionen egentligen, men eftersom jag varit med i flera liknande diskussioner så vill även jag lägga in min åsikt. Känner igen den här stilen hos admins när dom inte riktigt hänger med, "My way or the highway". (Väldigt "svart och vitt" sagt, vet att det inte är så nu när ni lagt upp en tråd om det vilket uppskattas 🙂 ) Men jag tror inte ni behöver lägga upp en tråd bara för att det är löjligt, ingen skadas av det så låt det vara. Låt oss som känner för att heta: t.ex. Karlsson på taket en kväll heta det. Så länge man inte heter något provocerande eller regelbrytande borde det vara okej. Tråkigt med för mycket regler. Det är min åsikt iaf, diskutera gärna vidare. 🙂
sketchy
2009-Nov-03 23:16
> **BULL:**
Ok men varför gömmer du dig bakom ett nickname då när du spelar?
Visst vore det underbart om alla hette sitt riktiga fullständiga namn + personnummer, ja fan kanske telefonummer vore bra med. För då vet man ju vem det e som spelar.
Det e väl upp till var och en vad man vill ha för nickname?
Visst vore det underbart om alla hette sitt riktiga fullständiga namn + personnummer, ja fan kanske telefonummer vore bra med. För då vet man ju vem det e som spelar.
JMF
Admin
Thread owner
2009-Nov-03 23:25
vini skrev:
- Själv så brukar jag byta nickname, beroende av tema som går mellan komppisar som man spelar med. Eller även av känslan på dagen, hur man känner sig. Om man är inte riktigt "pratkänslig" idag, så kunde man sätta lite sådär nickname som visar lite att man vill inte prata. Exempel normal namn "Bruno".
Varför inte bara je fan i att prata då .... eller (Vini dåligt humör), (Vini har ingen mic)
Till Siktet: det blir ingen regel mot det, vill bara veta syftet med att byta nick eftersom man ändå får reda på vem det är i slutändan.
Sketchy Skrev:
Jo visst har jag ett nick som alla andra, dom som spelat med mig vet vem jag är pga att jag har haft samma nick i åratal och inte sitter och fake nickar när jag spelar.
Ja du får heta vad du vill så länge du inte har något (hmmm vad ska man säga, anstötligt namn) på våran server ivarjefall.
Förresten Välkommen till MiGa
- Själv så brukar jag byta nickname, beroende av tema som går mellan komppisar som man spelar med. Eller även av känslan på dagen, hur man känner sig. Om man är inte riktigt "pratkänslig" idag, så kunde man sätta lite sådär nickname som visar lite att man vill inte prata. Exempel normal namn "Bruno".
Varför inte bara je fan i att prata då .... eller (Vini dåligt humör), (Vini har ingen mic)
Till Siktet: det blir ingen regel mot det, vill bara veta syftet med att byta nick eftersom man ändå får reda på vem det är i slutändan.
Sketchy Skrev:
Jo visst har jag ett nick som alla andra, dom som spelat med mig vet vem jag är pga att jag har haft samma nick i åratal och inte sitter och fake nickar när jag spelar.
Ja du får heta vad du vill så länge du inte har något (hmmm vad ska man säga, anstötligt namn) på våran server ivarjefall.
Förresten Välkommen till MiGa
siktet
2009-Nov-03 23:40
Okej vad bra 🙂 Det var en validerad fråga, hoppas du fick ditt svar någonstans! Känner inte för att ge någon förklaring eftersom det känns lite överrepresenterat, men keep up the good work!
sketchy
2009-Nov-04 00:17
> **BULL:**
Ja precis, dom du spelar med vet vem du är.
Likadant t.ex dom jag spelar med vet vem jag är även om jag kanske skulle nicka Rosa Nallebjörn för att jag kände för det.
Ja precis, dom du spelar med vet vem du är.
Likadant t.ex dom jag spelar med vet vem jag är även om jag kanske skulle nicka Rosa Nallebjörn för att jag kände för det.
Vini
2009-Nov-04 05:54
> Varför inte bara je fan i att prata då .... eller (Vini dåligt humör), (Vini har ingen mic)
Räknas det inte ändå som fakenick? Viniminen är ju min main nick, vissa säger "Vinni" åt mig, tror inte att alla vet med samm vem det kunde vara, eller "Vini". 😛
Räknas det inte ändå som fakenick? Viniminen är ju min main nick, vissa säger "Vinni" åt mig, tror inte att alla vet med samm vem det kunde vara, eller "Vini". 😛
The GooN
2009-Nov-04 16:33
Jag tycker väl att alla får heta vad dom vill.....
Men tycker att det är ännu roligare om t.ex. vini heter vini eftersom jag har honom som friend och inte hajar att det är han när han heter "jfgbvguitayui" eller nåt det blir ju lätt om han är den enda men jag är för gammal om vini, siktet, zentix, korven osv. inte heter det som jag vet och är inne samtidigt.
Då blir en gammal gubbe förvirrad %-6
Men tycker att det är ännu roligare om t.ex. vini heter vini eftersom jag har honom som friend och inte hajar att det är han när han heter "jfgbvguitayui" eller nåt det blir ju lätt om han är den enda men jag är för gammal om vini, siktet, zentix, korven osv. inte heter det som jag vet och är inne samtidigt.
Då blir en gammal gubbe förvirrad %-6
PEEL
2009-Nov-04 21:12
Namn (Nick) är och förblir en identitet... Vi gamlingar känner väl att det blir en viss o-ordning. Självklart får alla göra som dom vill inom ramens begränsningar, MEN...
...jag tycker inte att det är roligt när man byter namn är vi försöker bygga upp en server som alla ska känna sig hemma på.
Tänker jag fel eller??? (kliar mig i skägget och blickar upp mot taket) !mistrust
...jag tycker inte att det är roligt när man byter namn är vi försöker bygga upp en server som alla ska känna sig hemma på.
Tänker jag fel eller??? (kliar mig i skägget och blickar upp mot taket) !mistrust
JMF
Admin
Thread owner
2009-Nov-04 22:38
Om man läser första inlägget så var det några frågor kring varför man byter nick, inte om man ska få eller inte eller att gömma sig bakom ett.
Min uppfattning än så länge är att "ungarna" inte hittat nått bra nick eller rättare sagt sin identitet än.
Puss & Kram på er 😉
Min uppfattning än så länge är att "ungarna" inte hittat nått bra nick eller rättare sagt sin identitet än.
Puss & Kram på er 😉
Goldie
2009-Nov-05 23:08
Har heller aldrig förstått vitsen med att byta nick hela tiden, eller att använda massa olika symboler som skall göra att namnet ser "hypat" ut? Nåja, dom som vill byta får väll göra det, jag tycker inte vi skall ha förbud mot att byta nick under spelets gång tex, har lärt mig att mycket förbud av olika slag skrämmer bort spelarna. Ett "lysande" exempel är Våffelstugan. R.I.P
posyko
2010-Feb-25 17:09
håller med lite där gillar att veta vilka man spelar med 🙂
för man känner nästan alltid igen en kille på nick när dom kommer in så man kan hälsa 🙂 själv har jag haft mitt nick sen jag gick i 5:an vilket blir 9 år nu 😃
för man känner nästan alltid igen en kille på nick när dom kommer in så man kan hälsa 🙂 själv har jag haft mitt nick sen jag gick i 5:an vilket blir 9 år nu 😃