Brunsas Thread owner 2014-Jul-13 18:41
De är fan tragiskt,, skulle installera om min lilla sovrumsdator (ASROCK) en liten slö rackare med en atom cpu på 1.6 GHz.. Men jag tänkte att jag lägger in ett Linux o testar,, laddade ner Debian 7.6. tog en halv dag o få in..

Sen kan jag inte på ett enkelt sett ansluta och öppna mapparna på min windows server utan att göra en massa mekk på både windows servern och Linux burken.

Har provat under 10 år att ge Linux en chans mmen nu va de faan sista gången.
Åt helvete med skiten !!
JMF Admin 2014-Jul-13 20:52
Använd ubuntu istället.
kolla på det här >>>>> <http://www.7tutorials.com/how-access-windows-7-shared-folders-ubuntu>
Pintuz HeadAdmin 2014-Jul-13 21:52
Linux är grymt nice =) Debian är rätt bökigt att mekka med, typ det är skapt av linuxnördar till linuxnördar 😉 ubuntu är mer användarvänligt det är byggt på debian men har inbyggd funktionalitet som gör det lättare för folk att administrera. aptitude för att administrera paket tex är ju ett grymt smart verktyg 😉

Väntar på att valve ska porta csgo till linux så kan jag slänga bort windows helt 😉
checkster 2014-Oct-23 18:04
> **Pintuz:**
Linux är grymt nice =) Debian är rätt bökigt att mekka med, typ det är skapt av linuxnördar till linuxnördar 😉 ubuntu är mer användarvänligt det är byggt på debian men har inbyggd funktionalitet som gör det lättare för folk att administrera. aptitude för att administrera paket tex är ju ett grymt smart verktyg 😉

Väntar på att valve ska porta csgo till linux så kan jag slänga bort windows helt 😉

Same plan as me, only issue I have is that Blizzard sometimes consider Wine as a injected cheat, lul. And I play sc2 that's the only thing holding me to windowns.
Pretty sure Go and most popular games are ported by now, have you settled for a nix?
I tried both css and l4d2 on ubuntu a year ago, and they both ran smoother than it does on windowns. And I clearly understand Swedish, I just assume most swedes are not fluent in Norwegian, so I just use English.
Users

Ingen är online just nu.