OvE Thread owner 2011-Nov-30 01:43
Varje gång jag går in på denna sida så säger mitt antivirus program ifrån att de finns virus på sidan. Det verkar som det kan vara något trojanskt över de hela. Vet inte hur ni kan kolla upp de, men de kanske vore bra å scanna igenom hela upplägget eller nått. Hoppas ni förstod vad jag menade 😉
JMF Admin 2011-Nov-30 07:59
Det finns inget, det ligger ett antivirusprogrammet skannar i realtid + skannar i ggn per vecka på servern + att ingen annan än jag kommer åt den.
Jag har även varit inne från olika datorer med olika virusskydd men aldrig fått det meddelandet,
vad har du för skydd?
En sak till jag ska tillägga allt som läggs in på servern går igenom mitt antivirusprogram först när det lagts över till servern skannas det av ett annat så nått av dom borde ju sagt till om det är nått skumt 😉
OvE Thread owner 2011-Nov-30 16:24
Jag kör Kaspersky´s nyaste. Väldigt skumt är de, jag scannar min dator nu iaf, men det är bara på denna sida som jag får meddelandena. Mysko, blir nog en formatering snart på denna hehe
OvE Thread owner 2011-Nov-30 16:30
JMF Admin 2011-Nov-30 20:39
Sluta porrsurfa 😉
Måste vara nått med ditt antivirusprogram, har du flera installerade på datorn så kan det strula.

Har gjort flera scanner nu och inget upptäckt.

"Scan ""Whole computer scan"" completed."
"No infection was found during this scan"
"Folders selected for scanning:";"Whole computer scan"
"Scan started:";"den 30 november 2011, 20:01:09"
"Scan finished:";"den 30 november 2011, 20:32:50 (31 minute(s) 40 second(s))"
"Total object scanned:";"849076"
"User who launched the scan:";"Jag"

Har det varit så här länge?
:! Det kan ju vara så att den automatiska rullnings listen till höger triggade ditt antivirusprogram.
Tog bort den så ser vi om varningen försvann 😉
OvE Thread owner 2011-Nov-30 22:14
Oja, nu försvann det, det var rullningslisten som triggade mitt antivirus progg. Phew, ja som trodde mitt porr surfande skulle va ett minne blott, WOHOO 😉 Iam the happiest man alive
JMF Admin 2011-Nov-30 22:46
Nice, problem solved.
OvE Thread owner 2011-Dec-01 13:46
Thx 😃
e107-user-3 2011-Dec-01 17:07
Va skönt att den automatiska rullnings listen försvann 🙂 jag hade ett helvete att försöka pricka den ..... den rullade så fort !lol
JMF Admin 2011-Dec-01 19:05
mmm håller med %-6
Users