Forum

Old Swedes :: Forum :: Medlems forum :: Allmänt

<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Moderatorer: JMF, Pintuz, Pappafjant, arowanaj, PaddeSan
mån jan 04 2016, 10:17

Registrerad medlem #810

Registrerad: lör feb 14 2015, 05:18
Hoj
Jag vill först säga att jag har 0 sovtimmar, så jag förehåller er att texten kan vara aningen rörig.

Eftersom det finns många trevliga själar på oldswedes vore det ju kul om gemenskapen blev lite starkare, inte minst för de som är lite nyare. Detta skulle självklart vara enklare om hemsidan, som egentligen bör vara mittpunkten för allting, kunde förefalla lite mer intressant och uppdaterad.
Jag vill därför veta om någon planerar att jobba med hemsidan då det finns en hel del man kan göra. Ordna med layout/design, regelbundna online events som tävlingar etc etc. Det behöver inte vara några megaomfattande grejer, utan mer allmänna smågrejer som kan locka nya ansikten, eller få de befintliga att bli mer aktiva.
Många verkar ha mycket datortid på schemat, så målgruppen finns ju uppenbarligen!

Om svaret är ja så kan jag tänka mig att hjälpa till med vissa delar, om det behövs folk.
Jag har, för ett lite större community, varit ansvarig för alla delar som krävs för att driva en förening med servrar, hemsida, lan, föreningstourer och tävlingar.. dock inte ekonomi då communityt var ideellt och var med i sverok.

Det blev lite mer text än planerat, ursäkta för det.
Jag menar inte att klaga, utan ställer frågorna av rent intresse!

Gott nytt år.. typ
Daniel
mån jan 04 2016, 10:21

Registrerad medlem #237

Registrerad: tis feb 21 2012, 10:00
tror det skulle komma inom kort med nya ledningen, nog fler än du som efterfrågat det, men en sak i taget, man ska inte srtessa men bra skrivet.
mån jan 04 2016, 10:28

Registrerad medlem #810

Jo, men att ha en uppdaterad hemsida betalar sig ju rätt fort med tanke på hur fort allt går att ordna. Sen är det ju rätt kul också! På deltalans kändes det som att hela föreningen var ekonomiskt oberoende, och det vore kul att se samma utveckling hos oldswedes!
Aja, jag inväntar spänt besked

EDIT:
Lite OT, men jag fick en sån himla nostalgitrip när jag hittade gammal reklam för DeltaLANs på ett utav media markts ställ, som var en av många sponsorer (resterande sponsorer syns på lappen). Detta delar jag med mig av, vare sig det är tillåtet eller ej

Nog snackat om gamla föreningar... jag ville bara visa att det finns oändliga möjligheter, om man har viljan.

[ Redigerat tis jan 05 2016, 07:31 ]
sön jan 24 2016, 09:54

Registrerad medlem #810

20 dagar och inte ens en skymt av ett svar någonstans.. ni kan lika gärna låsa tråden när ni kollar forumet nästa gång. Drar in mitt intresse!
ons jan 27 2016, 04:45
paddesan

Registrerad medlem #356

Registrerad: mån sep 30 2013, 08:49
HYPE skrev ...

Jag vill därför veta om någon planerar att jobba med hemsidan då det finns en hel del man kan göra. Ordna med layout/design, regelbundna online events som tävlingar etc etc. Det behöver inte vara några megaomfattande grejer, utan mer allmänna smågrejer som kan locka nya ansikten, eller få de befintliga att bli mer aktiva.
Många verkar ha mycket datortid på schemat, så målgruppen finns ju uppenbarligen!

Hemsidan håller på att få en ny design som Pintuz jobbar på. Vilket kommer leda till en mer clean hemsida som blir trevligare och besöka.
HYPE skrev ...

Om svaret är ja så kan jag tänka mig att hjälpa till med vissa delar, om det behövs folk.
Jag har, för ett lite större community, varit ansvarig för alla delar som krävs för att driva en förening med servrar, hemsida, lan, föreningstourer och tävlingar.. dock inte ekonomi då communityt var ideellt och var med i sverok.

Bra o höra! Just nu jobbar som sagt Pintuz på en design som jag själv inte har så mycket överblick över för tillfället. Behövs det folk så kommer vi att kontakta dig.

Tack för din feedback Hype!
ons jan 27 2016, 04:47
paddesan

Registrerad medlem #356

HYPE skrev ...

20 dagar och inte ens en skymt av ett svar någonstans.. ni kan lika gärna låsa tråden när ni kollar forumet nästa gång. Drar in mitt intresse!

Ursäkta att det inte har kommit in ett svar! Men ditt inlägg har läst och blivit noterat ändå.
ons feb 03 2016, 09:44

Registrerad medlem #108

Registrerad: ons sep 23 2009, 04:10
Det skulle behövas då det saknas ett lika stabilt community för csgo som 30+ var för source, jag har dock inte pysslat med hemsidor på 15 år. och då var det frames och html
ons feb 03 2016, 05:46

Registrerad medlem #416

Registrerad: mån feb 24 2014, 06:50
Chilla... 30+ vart inte awesome över en natt. Ett bra community byggs inte på en dag. Man kan inte bygga taket först på ett hus. Osv.
fre feb 12 2016, 02:16

Registrerad medlem #213

Registrerad: tor apr 21 2011, 11:04
Känns som csgo kretsar mer kring MM än som på 30+ tid då det kretsade kring public
lör feb 13 2016, 03:42

Registrerad medlem #290

Registrerad: mån feb 18 2013, 04:02
introx skrev ...

Chilla... 30+ vart inte awesome över en natt. Ett bra community byggs inte på en dag. Man kan inte bygga taket först på ett hus. Osv.

De är mycket som är på G men inget som har varken sagts eller blivit klart med. men Det är mycket nytt på gång inom oldswedes! Ny sida nya ideer samt nytt forum mm. har fått grymt många fina ider av många i oldswedes. Men de som man känner spontant är ju att allt görs ideellt.... så tempot kanske inte är som alla skulle vilja ha de som. Men vi bearbetar mycket just nu. med stor fokus på de kommande lanet ! efter de så kan de bli mera fokus på de nya som är på G

Tålamod är fiskaren bästa vän
tis feb 16 2016, 08:57
paddesan

Registrerad medlem #356

MauseR skrev ...

Känns som csgo kretsar mer kring MM än som på 30+ tid då det kretsade kring public

Vi har haft fulla public servrar några timmar i rad, medan man sitter i TS och snackar och har skoj samtidigt. Tar alla sig i kragen så fyller man public lätt och smidigt.
Men det är några som är kvar i SOURCE (av någon konstig anledning). Få över dom till GO till OLD, så får vi nog mer fart o fläkt hos oss med
tis feb 16 2016, 08:47

Registrerad medlem #810

Att ett community inte byggs över en natt har jag också förstått.. men man kommer rätt långt på bara några timmar, om intresset finns och om man kan sätta det viktigaste först.
Man behöver inte låta ungarna stå ute i regnet utan aktiviteter bara för man vill ha en fin fasad och inte kan börja med taket.. om man ska fortsätta på introx liknelse.. ge ungarna en temporär lösning.

Jag vet dock inte hur OS ekonomi ser ut, så jag ska inte säga för mycket ang. online evenemang.
Jag vet inte heller hur högt prioriterat det är att skaffa in nya medlemmar.

Menar inte att kritisera någon.. just trying to prove my point! Ha en bra natt.

[ Redigerat tis feb 16 2016, 11:27 ]
tis feb 16 2016, 11:43

Registrerad medlem #283

Registrerad: lör dec 15 2012, 05:24
Håller med, alltid bra med aktiviteter. Public servrarna börjar sakta komma tillbaka med folk vilket är kul, annars är det mot kommande lanet och hemsidan fokus ligger just nu. Kommer bli mer aktiviteter senare inte bara lan.
ons feb 17 2016, 10:48

Registrerad medlem #810

Pintuz skrev ...

Håller med, alltid bra med aktiviteter. Public servrarna börjar sakta komma tillbaka med folk vilket är kul, annars är det mot kommande lanet och hemsidan fokus ligger just nu. Kommer bli mer aktiviteter senare inte bara lan.

Exakt.. det vart lite detta svaret jag väntade på. Nog för att CSS hade mer av ett communityvänligt upplägg (dåligt ordval, kanske.. CSS hade väl inget upplägg), men folk verkar börja dra sig mer och mer till public även på CSGO.. och det är väl då om någonsin communityn bör visa framfötterna.
Det skulle vara kul med lite online turneringar med såväl mixade, som föranmälda lag!

Får OS något bidrag som förening? Om jag inte minns fel så krävs det en styrelse med öppna årsmöten, som är öppna för alla medlemmar, där alla förslag skall diskuteras. Kommer ihåg att hot-topic på deltalans var att skaffa en delta-båt.. det slutade med att vi skaffade en gummibåt för att komma vidare till resterande frågor. Hur som helst, det kanske kan vara lönsamt att kolla upp vad som gäller ang. bidrag?

Jag får ursäkta att jag har problem med att hålla mig kortfattad! Nu hinner jag inte ens renskriva texten

[ Redigerat ons feb 17 2016, 10:48 ]
tor apr 07 2016, 10:42

Registrerad medlem #810

Någon som kan uppdatera mig om läget, då det nu gått några månader sen sist?

Cheers
lör apr 23 2016, 09:46

Registrerad medlem #300

Registrerad: tor mar 28 2013, 05:54
En fråga för admin att svara på.
fre jun 24 2016, 09:00

Registrerad medlem #810

rumpbumb
sön aug 21 2016, 02:45

Registrerad medlem #311

Registrerad: mån apr 29 2013, 01:34
Bra snack å så vidare

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF