Forum

Old Swedes :: Forum :: Medlems forum :: Allmänt

<< Föregående tråd | Nästa tråd >>
Moderatorer: BULL, Pintuz, Pappafjant, arowanaj, PaddeSan
ons jan 21 2015, 09:02

Registrerad medlem #311

Registrerad: mån apr 29 2013, 01:34
Kopierat ifrån facebook och gruppen 30+ Detta rör Rene "Bamse" Trabichler

Hej ,kära vänner!

Det här är en vädjan till er alla att hjälpa vår fina granne Rene'

Nyss fyllda 41år och pappa till en pojk på 10år.
Rene' har precis avslutat en oerhört tuff cancerbehandling här i Sverige med operation i hjärnan och
30 strålbehandlingar med kemoterapi.
Behandlingen avslutades i fredags för Sverige har inget mer att erbjuda Rene'
i behandlingsväg.

Rene' har en väldigt aggressiv form av cancer i hjärnan och hans enda chans att få en behandling som hjälper honom är att få en skräddarsydd behandling med bl.a stamceller som sätts in i hjärnan

Behandlingen finns i Israel där man är världsledande på stamcellsforskning
Rene' och hans pappa åkte mer till Israel redan på lördagen och hade konsultation med läkaren på söndagen.

Han har redan genomgått en strålning där,strålningen dom har på den kliniken direktriktas på tumören och inte övrig del av hjärnan som i Sverige

Den enda behandlingen kostade
Över 100 000!!!!!!!!!!!!!
Och Rene's behandling kommer att kosta runt 700 000kr som han får bekosta själv!!
Pengar som han inte har

Vi behöver hjälp med bidrag från er kära vänner
Alla bidrag är välkomna stora som små slantar

JAG UTMANAR ER ATT SAMLA IN 1000kr
PÅ ER ARBETSPLATS/SKOLA/PRAKTIKPLATS
lör jan 24 2015, 03:45

Registrerad medlem #237

Registrerad: tis feb 21 2012, 10:00
kan ta denna sida och skriva ut å lägga på jobbet, dock jobbar jag inom kommun, så vi e inte direkt högavlönade, men ska göra ett försök, om man får ihop en slant, vart ska man sätta in den???

Med vänlig hälsning/Jimmy

lör jan 24 2015, 04:48

Registrerad medlem #298

Registrerad: tis mar 26 2013, 08:40
Nu har jag satt in pengar till Rene på Thomas Swedbank konto, hoppas de funkar..
Tänker på dej Bamse !
sön jan 25 2015, 12:47

Registrerad medlem #298

Tycker detta forum är för jävla klent,, kom igen nu, sprid ordet vidare o hjälp Bamse, visa för fan att ni lever o är människor !!
tor jan 29 2015, 11:04

Registrerad medlem #300

Registrerad: tor mar 28 2013, 05:54
Det finns mer vi kan göra...om någon är intresserad så kan vi dra igång en live stream på twitch där vart enda öre går till han..Håller med brunis för en gångs skull

[ Redigerat tor jan 29 2015, 11:05 ]
tor jan 29 2015, 11:11

Registrerad medlem #300

Registrerad: tor mar 28 2013, 05:54
Bull eller Pintuz kan väl lägga denna tråd som "topic" på hemsidan???
ons feb 04 2015, 08:40

Registrerad medlem #298

Uppdatering, Hämtat från Facebook.

Mia Miabahia Hammarstrand med René Trabichler

3 tim · Furuvik · Har redigerats ·
.

IDAG ÄR DET INTERNATIONELLA CANCERDAGEN
Tänkte passa på att uppdatera lite om hur det går för Rene' med hans behandlingar

Här under kommer ett inlägg från Rene's pappa Harald,som är med Rene' genom hela behandlingen nere i Israel

Det går fortfarande väldigt bra att hjälpa till så Rene' får den behandling han behöver

Idag onsdag4/2
Så har det kommit in sammanlagt

Otroliga 383.385kr
Som ni alla fina medmänniskor har skänkt till Rene's behandlingar

Vi är en fin bit på väg till dom
700.000kr som behövs

Sätt gärna in en slant på mitt swishkonto:
070-64 24 592
Eller på Thomas swedbankkonto:
8103-4 263001100-1

Vi för över till Rene' och Karins konto vartefter ni sätter in
Stort tack till alla

Texten nedan är från Harald,Rene's pappa

Hej Har skrivit lite vad som har gjorts-------------------------------------När vi pratar om en sjukdom och vi ser bilder framför oss av människor som är drabbad så målar vi ofta upp en bild som inte alls behöver stämma med verkligheten. Människor klarar sjukdomar på olika sätt .
Cancer och döden förknippas oftast, så behöver det inte vara. Där för försöker jag undvika ordet cancer så mkt. som möjligt, utan använda cellförändringar i stället.
Ända sedan ägget i kvinnan befruktades på går en cell delning en ny människa blir till. Redan där påverkas cellerna av omvärlden med strålning, gifter både från föräldrarna och vad modern äter och dricker under graviditeten. Även omgivningens och kvinnans harmoni på verkar cellerna. Så visst mkt. kan gå fel under människans liv. Varje cell har ett minne ett DNA så att den vet vad den skall göra, vad den skall bygga och vilka grupper av celler den till hör. En del hävdar att det är slumpen, en del påstår att det kan vara vårt sätt att leva och att maten på verkar. Jag vet inte, det jag ser är att Renè klarar de behandlingarna som han har fått mkt.bra och att professorn är nöjd med hans till stånd. Jag vill inbilla mig att det är just kosten som gör att han klarar medicineringen. Han har varit trött några dagar, kan bero på en medicin som ges till epileptiker som han fick ganska mkt. ett av tag. Vi påpekade det man gick ner lite och nu är det OK. Den Lipoplatin infusionen och Oncothermia strålningen 6 ggr. Klarade Renè av förra veckan nu är vi på behandling nr.2 som egentligen består av flera olika steg själva behandlingen kallar man IMAK . Det första som Renè fick var Yervoy preparatet innehåller den aktiva substansen ipilimumab, ett protein som, genom dina immunceller, hjälper ditt immunsystem att attackera och förstöra cancerceller. Ipilimumab används för att behandla avancerat melanom (en typ av hudcancer) hos vuxna.
Nästa dag måndag fick han en ytterligare en infusion med ett preparat som heter Cytoxan som även det används för bekämpning av cellförändringar. Hittar inget i FASS. Tisdag är vilodag. Onsdag är första dagen man börjar med S.C INF vad jag förstår är det sprutor som innehåller antikroppar som är ympade på ett immunförsvar av en givare som har ett friskt immunförsvar där man blandar det friska med det från den sjukes. Som sedermera producerar antikroppar som angripa sjuka celler och låter de förhoppningsvis försvinna. (Killer cells) Vi har ett schema till den 9/2 Vi får åter komma när vi vet vad den fortsatta behandlingen innebär.
lör feb 14 2015, 12:14

Registrerad medlem #412

Registrerad: tis feb 11 2014, 12:51
Swedisholdtimers.net antar utmaningen

30+ har alltid varit en trevlig server knappt lirat där men har haft några admins
på friends samt många bekanta som spelat med han. Så gör nu det vi alla commintys gör bäst.
Vi ser efter varandra vi saknar varandra när dom inte är med på servern.
Swedisholdtimers ska hjälpa till så Han blir frisk och att ett barn ska få ha sin far.

[ Redigerat lör feb 14 2015, 12:16 ]
ons feb 18 2015, 10:06

Registrerad medlem #213

Registrerad: tor apr 21 2011, 11:04
Stort Raxx. Bra där!
tis jan 31 2017, 12:13

Registrerad medlem #342

Registrerad: tor jun 27 2013, 09:04
Tack vad fina ni är
ons mar 01 2017, 11:16

Registrerad medlem #599

Registrerad: sön jul 06 2014, 02:56
Hur har det gått Bamse?
mån jun 26 2017, 06:59

Registrerad medlem #298

Vila i frid Bamse, fan med satt på skithuset idag och av någon anledning tänkte jag på Bamse och hur de har gått och ett par timmar efter läser jag att han gått bort, usch vad ledsen jag blir.
tis jun 27 2017, 10:03

Registrerad medlem #283

Registrerad: lör dec 15 2012, 05:24
Vila i frid bamse =(

Hoppa:     Tillbaka till toppen

Distribuera denna tråd: rss 0.92 Distribuera denna tråd: rss 2.0 Distribuera denna tråd: RDF